sâmbătă, ianuarie 30, 2010

Deepack Chopra - Legea [3] Karma-ei

sau...
Legea cauzei si efectului

Ti-amintesti inceputurile bucurie, bunastare, hrisca? PROIECTUL Bucurie, Bunastare, Hrisca? Inceputurile zic asa: vreau sa TRAIESC fiecare zi semnificativ. Vreu zile pline si insemnate. Zilele, insele, sunt neinsemnate. Si pot fi doar o scrijelitura in forma uneii linii verticale pe-un perete de detinut. Proiectul ne propune zile traite cu bucurie, cu bunastrare si, deh, cu hrisca (n-am gasit alta rima).

Scria Dan (fost Anonim), deunazi, un comentariu: "daca scopul tau este sanatatea...". "Nu - ii raspuneam eu - scopul meu nu e sanatatea, sunt mai avanoasa de atat, scopul meu e fericirea". Fericirea nu ca fata morgana, ca obiectiv indepartat si, cumva, metafizic, ci este putina sau multa fericire de care sunt capabila in fiecare zi. Si am un proiect cu 365 de zile la dispozitie, s-o practic, s-o invat, s-o deprind, s-o obisnuiesc. 
Cartulia lui Chopra pe care v-am propus-o in urmna cu niscai' sambete, Cele sapte legi spirituale ale succesului - Un ghid practic pentru implinirea viselor, e un bun instrument pentru formarea obiceiului de a trai fericit. Chopra ne invata sa ne concentram asupra uneia dintre legi in fiecare zi: Duminica: - legea [1] potentialitatii pure; Luni - legea [2] daruirii; Marti - legea [3] Karma-ei; Miercuri - legea [4] efortului minim; Joi - legea [5] intentiei si a dorintei; Vineri - legea [6] detasarii si Sambata - legea [7] Dharma-ei.  Smecher... n-apuci sa te plictisesti sa te "rutinezi". Si mai smecher e ca, daca-o iei in serios, e imposibil sa traiesti zile terne, zile care seamana una cu cealalta, zile pe care sa le inchei: "n-am facut mai nimic...".
Invatam incet, cu picatura, ca viata are sens. Asa cum cu picatura ne-au turnat in ureche minciuna sfruntata ca viata e un sir de responsabilitati si corvoade. Si ne-am invatat tare greu cu corvoadele si cu zilele terne, una dupa cealalta, una, dupa cealalta, una, dupa cealalta. Iti amintesti cum iti cereai drepturile in copilarie? Iti amintesti cat sens dadeai jocului? Cat sens au avut cei sapte ani de-acasa... Apoi ne-am inregimentat.
Propun o dezregimentare cuminte si inofensiva. Dezregimentarea asta nu e despre ceea ce faci ci e despre CUM faci. CUM traiesti zile-sarbatoare. Chopra e o optiune. 
In urma cu doua saptamani am citit impreuna legea potentialitatii pure, cea de Duminica, si am aflat ca aplicarea ei zilnica inseamna trei angajamente la facere: 1]. practica zilnica a tacerii (30 minute); 2]. practica zilnica a meditatiei (ideal 30 minute * 2) si 3]. practica ne-emiterii de judecati de valoare (1-2 ore).
Sambata trecuta am lecturat cu tine legea daruirii (consacrarii), cea de Luni, si am aflat ca facerea ei de fiecare zi inseamna trei angajamente: 1]. cu oricine ma voi intalni, ii voi darui ceva (fie si un compliment sau un suras); 2]. voi primi, astazi, toate darurile pe care mi le aduce viata si 3]. oricand intalnesc pe cineva ii voi ura mental fericire, bucurie si suras.
Astazi, vorbim despre legea karma-ei (sau legea cauzei si efectului). Putem aplica asta lege in viata noastra Marti.
Legea [3] Karma-ei sau a cauzei si efectului - Fragmentul 1



Legea [3] Karma-ei sau a cauzei si efectului - Fragmentul 2

4 comentarii:

  1. Imi place tare mult blog-ul tau, e foarte revigorant si datator de sperante :)), il citesc cu mare curiozitate.Iar simtul umorului e delicios si savuros. Cu drag, Dani

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei, Dani! Imi place foarte mult mesajul tau, e foarte revigorant si datator de aripi :)). Cu drag, Andreea

    RăspundețiȘtergere
  3. tot blogul e genial.....din toate punctele de vedere....

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, Georgiana Iosif!
    :-) ce frumos sa-mi scri tu, draga mia. Si la ce postare draga mie :-)
    Love in raw.z!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails