marți, ianuarie 26, 2010

Despre cancer si frunze verzi

Am sa va spun povestea despre cum ii radem in nas cancerului. Nu e povestea mea. E povestea Victoriei Boutenko, o mare doamna a raw vegan-ismului si un, deja, mare nutritionist experimental.

Veste proasta este ca stiinta ne spune (statistic dar documentat) ca unul din doi oameni ai planetei (da, da, cei care traim pe pamant in exact acest moment) va face cancer. 50%. Unul din doi. Am fiori reci pe sira spinarii si ma uit cu coada ochiului la Cezar (iubita-miu) si la Matei (fiu-miu). Unul din doi!!! Ati vazut Sophie's choice?
Prima veste buna este: cancerul, ca si celelalte boli endogene grave, nu se poate instala intr-un organism sanatos. Ce e aceea un organism sanatos? Un organism sanatos este un organism alcalin (sau bazic) spre deosebire de un organism bolnav, adica acid (e vorba de ph-ul sangelui: cu cat acesta este mai alcalin cu atat suntem mai sanatosi, mai voiosi, mai destepti si mai frumosi).
Cum sunt oamenii din ziua de astazi? Sunt eminamente acizi. Acizi rau de tot. Acizi grav (la drept vorbind asta se vede si cu ochiul liber in trafic, in statiile de autobuz, in panaramele televizate). Acizi grav.
Ce face ca un om sa fie acid? Sunt doua categorii de factori:
1. Stressul, frica si derivatele acestora iti acidizeaza (la modul propriu!) sangele si, prin urmare, tot corpul intr-o mica proportie; poluarea, toxicitatea, etc sunt factori de stress importanti.
2. Mancarea este un factor major in determinarea aciditatii/alcalinitatii unei persoane. 
Topul celor mai "acidifiante" alimente include (de la cel mai rau, cel mai acidifiant, catre media aciditate-alcalinitate): 1. alcoolul; 2. carnea de porc; 3. parmezanul; 4. branzeturi si cascavaluri...; 5. celelalte produse lactate; 6. oua; 7. carne de pui, vita, peste, etc; 8. mancarea vegana gatita. Toate aceste alimente ne predispun, important la cancer si alte boli endogene.
Topul celor mai "alcalinizante" alimente dinspre medie catre cele mai bune include: 1. pe medie gasim nucile si semintele (nucile sunt foarte usor acide; migdalele sunt foarte usor alcaline); 2. fructele (toate fructele sunt alcaline: adica au efect de alcalinizare a sangelui; printre cele mai alcalinizante sunt pepenele rosu si lamaia bine coapta - da, da, cine ar fi crezut?); 3. legumele; 4. frunzele verzi (cu cat sunt mai pline de clorofila si deci de un verde mai intens, cu atat sunt mai alcaline). 
In conditii de sanatate (adica atunci cand este foarte alcalin), corpul nostru este imun la orice fel de boala. In aceste conditii care sunt, in societatea moderna, o utopie, tractul nostru digestiv contine 85% bacterii aerobe (o se alintam, cu drag: bacterii bune) si 15% bacterii anaerobe (bacterii rele).
Statistic vorbind, in zilele noastre, tractul digestiv contine, probabil, 90-55% bacterii rele (care asigura existenta mirosurilor neplacute) si 5-10% bacterii bune care se lupta, amaratele, sa supravietuiasa. In conditii de aciditate, corpul ni se deschide ca o floricica catre felurite imbolnaviri.
Si, la inceput, probabil facem o raceala, o gripa, un furuncul, mai stiu eu ce boala usoara. Orice boala usoara este o forma a corpului de a da afara din organism bacterii rele si toxine. Toxinele sunt date afara prin febra, transpiratie, tuse, secretii nazale, secretii cutanate, puroi, voma, diaree. Si noi ce facem atunci? Ce facem? Luam medicamente!!!! Crima! Crima asupra propriei persoane! E ca si cum ne-am indesa toxinele cu genunchi'n gura. Oprim curgerea nasului, stopam tusea, reducem febra copilului, luam medicamente. Ne asiguram ca, in curand, corpul, in lupta sa de a da afara dusmanii, va face o boala intr-o forma mai grava. Si tot asa. Asa da, sinucidere in masa. 
Intr-un timp suficient de lung de aciditate continua, corpul devine atat de slabit, atat de plin de toxine si bacterii rele incat este o gazda deosebit de ospitaliera pentru cancer. Doamna Boutenko dadea un exemplu foarte graitor: "ce s-ar intampla daca n-ai scoate gunoiul din casa timp de un an? doar intr-un an... ce s-ar intampla?". 
Ce e de facut? Sunt de facut doua lucruri intr-unul singur. Adica:


1. Cresterea alcalinitatii corpului! Cum? Simplu: nu mai mancam acide ci mancam alcaline. Care cunt cele mai alcaline? Frunzele verzi. Cu cat mai verzi cu atat mai alcaline. 
Alcalinitatea/aciditatea corpului este un indicator permanent si poate fi, usor, masurata permanent. Trebuie doar sa tinem la toaleta un sul de hartie turnesol si sa masuram, permanent aciditatea propriei urine. Daca pentru tine te mai gandesti daca s-o faci sau nu, asta inteleg. Dar sa n-o faci macar pentru copiii tai, asta e dincolo de puterea mea de intelegere. 
Masuratoarea iti va arata, dincolo de orice dubiu, cum la o ora dupa alcool, carne, branzeturi, aciditatea o ia razna si la o ora dupa un green smoothie, ti-ai revenit. Si unde-i masuratoare, nu-i tocmeala. Bine?

2. Tre' sa angajam gunoieri!!! Poti sa fi cel mai curat mancator de pe fata pamantului, ai in tine kilograme intregi de toxine si bacterii rele. Ai in tine gunoi. Deseuri. Reziduri. Toxice. Intelegi? Poluarea, stressul, alimentele non-organice, etc, etc, etc. Esti plin de gunoi care trebuie scos afara din casa. Atata-i de simplu... trebuie doar sa-l scoti afara din casa. Cum? Si asta e foarte simplu. 
Un bun adjuvant este hidroterapia colonului (foarte putin prezenta in Romania); asta-i ca un fel de: "chem firma de curatenie generala sa spele geamurile pe dinafara"; dar gunoiul, trebuie scos afara din casa, zilnic. Singurul gunoier specializat sunt... FIBRELE. Si anume fibrele solubile.
Unde se gasesc fibrele solubile? Se gasesc in fructe, legume, frunze verzi si unele seminte. Si in NIMIC altceva. 
Cercetatorii ne recomanda 30g fibre pe zi. In fiecare zi. In fiecare zi. In fiecare zi. E clar? Ce inseamna asta orientativ: 1 banana - 2g fibre; 1 mar - 4g fibre; 1 legatura verdeata - 4 g fibre... you do the math. 
Hai sa nu ne sinucidem in masa, ce zici? Sau macar, hai sa ne alegem o sinucidere mai demna decat inecatul intr-o pubela de gunoi "organic" in descompunere. Ce zici?

22 de comentarii:

  1. Hidroterapia colonului a inceput sa fie o chestie controversata. Citeam pe undeva ca un gastroenterolog de-al nostru celebru zicea ca nu e adevarat ce se spune despre reziduurile vechi depuse pe peretii colonului. Ca in j'de mii de colonoscopii (cred ca asa se cheama investigatia respectiva) el nu a vazut niciodata asa ceva la un pacient. Ca de fapt, corpul uman e foarte inteligent si ca elimina de la sine tot ceea ce ii face rau si ar trebui eliminat si de aceea, orice metoda aleasa de a forta lucrurile nu e buna.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Controversarismul" exista legat de orice; asta a impins omenirea mai departe... Pe mine personal parerea chirurgilor, a medicilor, a farmacistilor si a producatorilor de medicamente ma lasa, relativ, rece. I-am crezut pret de 31 de ani. Si eu si taica-miu care-a facut peste 10 operatii. Altfel, sunt de acord ca orice se intampla natural e cel mai bine; ehhhh, daca m-as fi nascut langa o cascada, si daca as fi mancat din copaci, si daca as fi baut apa de izvor... as fi fost o roza si pe dinafara si pe dinauntru... http://www.youtube.com/watch?v=-utyXrTiDh0

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu sunt raw. Inca ! :) Dar iti citesc de cateva zile blogul, peste care am dat intamplator, cautand niscaiva retete home-made pt crackersi. Am mancat din aia facuti de Naturalia, am incercat sa-i reproduc acasa, da' n-am reusit neam, asa ca m-am gandit sa apelez la "goagal" si uite asa am dat peste tine! :)
    Nr. 1: mi se pare super cool ideea, scriitura si structura a ceea ce ai pe-aici. Felicitari maxime!
    Astept cu mult interes cartea de retete cosmetice raw.

    Si acum urmeaza intrebarile, le pun pe toate aici, chiar daca unele nu sunt direct legate de textul tau de mai sus:

    -unde gasim hartie turnesol sa ne testam? Ca zau, sunt tare curioasa sa vedem ce culoare imi arata! :)
    - iubitul si copilul tau sunt si ei tot in "secta" raw? Si daca da, cum i-ai convins? Ca ai mei barbati zic ca cea mai buna leguma e un pic de carnita...plus 1/2 paine pe zi, cel putin!
    - cat tin painicile? Adica le "recoltez" de pe calorifer azi, sa zicem. Nu le mananc pe toate. Le tin pe restul in frigider? Pana cand?

    Mai am intrebari, da' hai sa nu le pun pe toate dintr-odata.

    aisha

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, Aisha!
    Nr. 1: mi se pare mai mult decat cool ca ti se pare cool. Le multumesc anticipat crackers-ilor de la Naturalia! Suni ca un nou sectant :-)))
    Cartea de cosmetice raw e pe drum... sti ce multe retete s-au inventat? Mi-au ros si degetele si tastatura!
    Raspunsuri:
    - hartia de turnesol e tema pentru acasa; daca n-o au la farmacie, unde intrebam astazi, o au la magazinele pentru laboratoare, unde telefonam astazi :-)
    - copilu are potential de sectant; colipul se convinge gatind impreuna; si se convinge treptat: adicaltea cu legume si fructe bune pe care i le pui in mana din cand in cand, cu salate maaari si buuune care acompaniaza orice ciosvarta de carnita pe care i-o servesti; si n-o sa mai aiba prea mult loc pentru altele; si-n timp prinde gustul; imi frec mainile asteptandu-l la cotitura :-)
    - iubitul, in momentul asta, ar putea sa-si formeze o secta peronala "kill the beast and eat it!". Cu moldovianu' mai am de lucru cel putin un an...
    - painicile tin pana ce le mananci... daca-s crackersi si-s uscati tare tin 2-3 luni in frigider; daca-s painici mizeaza si tu pe ele vreo doua saptamani (tot frigider); n-am prea apucat sa deslusesc termenele de valabilitate caci le-am cam mancat.

    Mai am raspunsuri da' le dau cu picatura. M-a-nvatat pe mine un sectant mai batran.

    Andreea

    RăspundețiȘtergere
  5. Multam fain pt raspunsuri si astept cu maxim interes sa-ti faci tema pt acasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. :-)Temele zic asa: la farmacie nu au astfel de hartie; am gasit de vanzare on-line: http://edulab.ro/index.php?page=shop.browse&option=com_virtuemart&Itemid=26; n-am fost inca la un magazin de tehnica medicala... s-ar putea sa aiba; daca gasesti tu altceva intre timp (tema poate fi de grup :-), da-ne vesti.
    Salu!

    RăspundețiȘtergere
  7. Hei, Anonim. Gata, am gasit hartia: http://www.cementlab.ro/catalog/hartie-ph/hartie-ph.html

    RăspundețiȘtergere
  8. Hei, Una! Esti foarte constiincioasa, n-am ce zice!:) Multam de link-ul cu hartia.
    Apropo de frunze verzi si verziciuni, am vazut ca aveai un proiect de achizitionare rucola si spanac eco. S-a concretizat ceva? S-ar putea sa fiu amatoare, dar as vrea mai multe amanunte. Cum facem?

    aisha

    RăspundețiȘtergere
  9. Hei, Aisha! Constiinciozitate is my middel name :-). Ha, ha, ha.
    Hmmm, deci ubli incognito... :-) fie pe la noi, fie pe raw forum; pai am un proiect mai mare: sper sa insemne mai mult decat rucola si spanac: sper sa insemne si seminte organice de hrisca :-), in, canepa, lucerna, rapita, etc, si alune (caju, migdale, etc); dau vesti in aproximativ 2 saptamani cand reusesc sa le adun pe toate.

    RăspundețiȘtergere
  10. De cand ti-am descoperit blogul am tot ocolit acest articol (nu-mi place sa citesc despre cancer) si azi am zis hai sa-l citesc. Am aflat cu bucurie ca e bine sa fii alcalin (n-am masurat inca sa vad ph-ul)asa in general. De ani de zile ma tot gandeam cum sa fac sa fiu mai acida ca sa aflu azi ca nici nu trebuie.
    Foarte interesanta treaba cu proiectul cu bunatati (comentariul de mai sus), astept cu nerabdare. Daca ai vreodata nevoie de ajutoare ma ofer.

    RăspundețiȘtergere
  11. :-) acesta este un articol mai mult despre frunze verzi si mai putin despre cancer; raw-ismul asta al meu ma face sa citesc despre tot felul de boli (nu le-am dat nicicand atentie) care mai de care mai grave; ratiunea e simpla: 90% din oamenii (probabil) care-si schimba felul de a manca sunt fortati s-o faca, le e ultima sansa. Dar, sti, pe masura ce citesc, imi dau seama ca bunastarea nu are limita superioara, asa cum haul, prapastia dis-sanatatii e adanca de nu-i vezi fundul. Numa' vesti bune, de fapt.
    Eiii, foarte bucuroasa de oferta de ajutor. Voi face uz de ea mintenas :-).

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce draguuuut, sunt extrem de fericita de acest blog, de atatia ani visez la acest stil de viata, insa mereu a sunat ciudat pt cei din jur si...nu a existat sustinere si nici nu am avut incredere in marfa din marketuri, prin urmare sunt imobilizata la pat la 30 de ani doar, cu diverse pareri de diagnostic....buh, poate imi povestesti de unde sa incep, andreeuta, sunt un pic debusolata. Acum 7 ani am mancat numai cruditati cateva luni, apoi am introdus si peste si ceva supe gatite la foc, totul fara sare, m-am simtit excelent, parca pluteam, nu mergeam...urmasem acest regim alimentar dintr-o carte a lui victor popa, dar nu o mai am...:) Pupici sanatosi.

    RăspundețiȘtergere
  13. felicitari! am citit asa usor tot ce ai scris..pt mine conteaza: daca citesc greu si-mi fuge privirea pe alaturi, clar, nu e interesant, dar am citit acum pe nerasuflate.. vreau sa invat cat mai multe retete raw..vreau sa gasesc multe ingrediente pt retete.. nu stiu unde.. :(

    RăspundețiȘtergere
  14. eu citesc si mai iau retete si de pe blogul Inei.. o sa "fur" ceva si de la tine daca gasesc.. e ok? ms ms ms

    RăspundețiȘtergere
  15. Sarut mana Una Culuna ! Vroiam de multa vreme sa cunosc acest ritm, pentru ca sunt convins ca este al unei muzici foarte placute si as incerca sa-l si dansez nu numai sa-l privesc de pe margine ! Doar ca nu stiu de unde sa incep, cum sa fac primul pas.

    RăspundețiȘtergere
  16. Ziua buna, Utyro!
    Eheheeeeeeeee, nu-i bai! De-odata ce te-ai postat pe margine, privind atent la dansatori... treaba e ca si facuta. Acu-acu iti intra ritmu-n vine si le prinzi in hora. Sigurisim!
    Love & ritm.z!
    Una ;-)

    RăspundețiȘtergere
  17. Oare fimeile din Romania nu mai nasc natural? Sau nu li se mai face clisma inainte de a naste??
    Mi-amintesc - cu oroare, ce-i drept - de ziua in care mi s-a nascut urmasu'... Pai mi-au facut clisma - enema, whatever you want to call it - si nu mi-a venit a crede ce poate sa zaca in omu' obisnuit, educat si spalat regulat!!! In cultura de-atunci ma speriasem de moarte, acum imi fac temele sa gasesc pe aici un loc unde sa ma duc sa repet experienta (mai putin livrat copil :)))

    Si te gindesti ca sint medici care le spun pacientilor sa nu faca clisme?!? Sau ca n-au nici un efect?!?
    Tot ce pot sa zic e ca atita timp cit n-ai incercat pe propria piele asa ceva, nici n-ai de unde sa stii ce si daca ai ce sa pierzi!!
    Ma gindesc ca medicul contra nu si-o fi facut niciodata o clisma, la viata lui... ?!?

    Mda, nu-i subiectul de discutat la masa :D, dar merita toata atentia!
    N-o sa gasiti raw gurus care nu recomanda clisma.... si ma uit la ei... si ma uit la medicii din ziua de azi... si ma intreb: io unde fac o clisma, ai?!?

    bai za uei, in terapia Gerson, clisma cu cafea e piatra de temelie...

    Hmmmm.... gets you thinking... :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Hei, Mitiluc!
    :-))))
    Pai, tu, n-ai nevoie de un alt loc in care sa faci clisma... in afara de propria ta baie si putina experienta...
    Nici ustensilele (ustensila :-) nu-i asa de greu de procurat: cauti in vreo 5-10 farmnacii, pana ce nimeresti una care are un irigator de volum mai mare (1 litru).
    Cateva articole lecturate - cateva filmulete pe youtube si... you're ready to go :-)
    Love & Curatenie! :P
    Una :-)

    RăspundețiȘtergere
  19. se pare ca e acceptata si de medicii gastroentereologi pentru pregatirea de colonoscopie...cred ca o sa auzim din ce in ce mai des de chestia asta - hidroterapia
    http://www.youtube.com/watch?v=TeWjxHspRKs&feature=related

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce ziceti de Master Clean ? Cred ca e varianta mai buna, din mai multe puncet de vedere! Cercetati un pic! Spuneti-mi ce parere aveti dupa!

      Ștergere
  20. stiu ca se discuta despre asta acum doi ani, dar am gasit un alt site de unde se poate achizitiona hartie turnesol sau ph. iata link-ul: http://www.ganodermashop.ro/hartie-indicator-p-17.html

    andreea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hei, Anonim! :)
      multamim de vesti; mamaaaaaaaaaaaaaa, cum au trecut 2 ani!!! ca un fum!!!
      :)
      Love & ph!
      Una :)

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails