luni, ianuarie 11, 2010

Caloriferul - deshidratator in anotimpul rece?

Am incercat, am asteptat, am masurat, am gustat. Raspuns: Da!
Experimentul este simplu tare: zilele trecute am confectionat ceva crackers din hrisca, nuci de brazilia si patrunjel (buni tare! reteta coming up soon). Am format doi crackers si i-am asezat pe o tavita; am depozitat tavita pe calorifer:
A doua zi dimineata:
Facuti, numa' bun! I-am intors, prin urmare pe cartea cealalta:
Am asteptat cuminte pana seara:
Masuratorile au avut loc ulterior: temperatura inregistrata de termometrul care-a dormitat pe calorifer: 35 grade Celsius. Perfect!

8 comentarii:

  1. Eu asa am mai uscat niste macese pentru ceai ( pe care-l fac la rece ). Problema e vara...si atunci ne tre' uscator !

    RăspundețiȘtergere
  2. Mda, drept ii ce spui. Tragem speranta ca pana, haat, la vara ne mutam la buza oceanului. Nu de alta, sa uscam rosiile la soare si briza, nu?

    Pentru crackers si painici, caloriferul mi se pare a mai buna inventie. Tocmai am "copt" pe calorifer ceva painici, un covrig si un blat de pizza. Perfecte!

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Andreea, oare de ce mi-au iesit piinicile mele acre? Ma refer, care este cauza, in general, o prea mica sau o prea mare temperatura? Sau sa le pun pe un gratar? Pe prima parte se uscasera frumos, n-aveau nici un miros, dar dupa ce le-am intors, in citeva (au fost mai multe decit pentru prima parte) ore au inceput sa miroase tare a acru. Mersi anticipat. Claudia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, Claudia!
    Draga mia... trebuie fie sa dai caloriferul mai tare... fie sa faci reclamatie la radet :-)
    Ce spui dumneata acolo este ca... painicile tale fermenteaza si ar avea nevoie de ceva mai multa caldura.
    Inceraca sa le pui pe-o hartie (nu pe farfurie) sa aiba fluxul de aer mai direct :-)
    Love & Turtite!
    Una :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu dezinfectez bine caloriferul si-mi "coc" turtitele pe el direct, fara hartie.
    Nu-i bai daca prind un gust mai acru, fie in faza asta fie dupa: da, fermenteaza, dar asta-i de bine! E un fel de Rejuvelac!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si mai cred ca le faceti un pic prea moi, de aia au timp sa fermenteze. Eu cand formez turtele nici nu mi se lipesc de maini (bine, sunt supra-saturate de seminte de in si faina de psyllium).
    Sper sa nu va suparati daca va mai spun ce ingrediente pun (nu pe toate o data) in painicile mele:
    - o groaza de tipuri de seminte (fl soarelui, dovleac, canepa etc)
    - fulgi de drojdie inactiva (confera gust clasic de paine)
    - rasatura obtinuta dupa "mulgerea" migdalei sau alunei (adica ce ramane dupa ce storc laptele de nuci), intrucat esentele si mirodeniile pt lapte le pun in acesta dupa stoarcere
    - o lingurita de miere buna
    - o lingura ulei presat la rece
    - cereale incoltite si maruntite
    - fulgi de ovaz (sper ca sunt cruzi!)
    - sare buna

    RăspundețiȘtergere
  7. Am incercat si eu astazi painicile de hrisca....acum sunt la deshidratat, sa vedem maine cum or sa iasa! ;-)

    RăspundețiȘtergere
  8. buna! zic si eu o tampenie dar poate tzine :D vara ..p.c-ul, degaja caldura si il folosesc ore bune :D merge? :D kiss all

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails