joi, ianuarie 14, 2010

Frigarui de legume si ananas

Ei, dragii mosului, asta reteta ma umple de nostalgii. Sau, cum ar zice prietenii nostri de peste Prut: retraiesc (cu accentul pe "ie"). Originea astei retete este ingropata adanc in prima noastra cina cu public. Ei, acum sa va vad... Daaaaa, marinata cea teryiaki cu ananas si legume. Mult tare ce mi-a mai placut gustul marinatei; si, si mai mult, gustul ananasului marinat. Mi-am zis sa-ncerc si frigarui. Zis si facut. Si bine facut!
Iacata-le:
Ei? Sa le mananci din ochi (cum ar spune prietenii nostri de dincoace de Prut).
Ingrediente:
Marinata teriyaki, pentru care cu bucurie va rog sa vizitati prima noastra cina de vineri
Brocoli - 10-12 buchetele
Ciuperci - 10-12 palarii (elegant, nu?)
Morcov - una bucata morcov mare
Praz - 1 fir
Telina (Apio) - 2-3 tulpini
Ardei rosu - 1/2-1 bucata
Conopida - 10 buchetele (daca n-ati folosit-o pe toata la orez)
Ananas - 1/4 ananas mare sau 1/2 ananas mititel
Dovlecel - 1 bucata 
Atentiune: eu am gatit aici pentru o armata de 6 oameni. Reglati, va rog, cantitatile dupa numarul de oaspeti. Sau reglati numarul de oaspeti dupa proviziile pe care le aveti. Vorbind despre provizii, la reteta asta puteti sa folositi sau sa nu folositi orice. Recomadam si: rosii charry, ardei portocaliu, ceapa rosie, sfecla, fasole verde lata, you name it. Ce de culori! Ce de arome!
Preparare:
Dupa ce-am transformat legumele in cuburi sau buchete maricele si le-am asezat in castron, le lasam putin sa tremure de nerabdare in asteptarea marinatei. Turnam marinata prin surprindere peste legume si amestecam bine dar delicat.  
Lasam legumele la marinat 2-12-24 ore :-). Cat ne vine la-ndemana. Cu cat se marineaza mai mult cu atat gustul e mai intens. Daca le lasam la marinat un interval mai lung, le bagam in frigider. Le mai vizitam din cand in cand, amestecam, furam cate-o bucata si iar le ferecam in frigider. Pana ni se face foame. Atunci, ne inarmam cu cateva frigarui din bambus, si, rand pe rand aliniem legumele (si fructul) intr-o frigaruie colorata.
Putem sa le deshidratam pentru 1-2 ore. Vor fi  calde si ceva mai moi. Altfel, fragezime si culoare de "gatit" capata oricum din pricina marinatei.
Iata-le:
Enjoy!

4 comentarii:

  1. arata foarte bine...

    e cam nasol cand te apuci de asta fara pregatiri..flamanzesti toata ziua la birou..
    partea proasta ca si cand ajungi acasa nu poti sa manaci ceva rapid...

    m-am uitat la mancarea ta si am luat 5 masline chioare din frigider..

    RăspundețiȘtergere
  2. Drag Anonim, iti raman recunoscatoare pentru al mai frumos comment de pana acum; post-ul din creierii noptii de joi iti este dedicat. Cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am pregatit legumele vineri seara si le-am incercat duminica la pranz. Nici nu-mi vine sa cred cat de bune au iesit! Sincer, eram cam circumspecta...:)
    Intrebare: de unde ne luam un sos de soia bun, bun? Stiu ca ai scris tu pe undeva pe aici, dar nu mai gasesc postarea aia.

    aisha

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, Aisha! Bucuroasa ca ti-au placut marinatele :-), fac intr-adevar, un bun pranz duminical. Sos de soia bun iau de la armoniecunatura.ro; au si Nama Shoyu si Tamari. Oana zice ca, mai nou, au si la Gima un stand bio, unde e gasibil sos de soia (astuia nu i-am citit etichete si nici simtit gustul).

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails