vineri, ianuarie 08, 2010

Pate de alge

Acest pate este un veritabil 2 in 1: 2). e foarte bun in perioada de tranzitie, cand ai nevoie sa-ti amintesti de texturi cunoscute; si ce textura mai cunoscuta decat pate-ul? Ne trezeste amintiri din epoca de aur, amintiri din studentie si din camin, amintiri despre-un nene cu care-am mers odata in compartiment, de muncitorii care ne-au renovat casa... ce mai, pate-ul e un fel de "acasa"; 1). Este o metoda de a ingurgita, cu placere, algele (acest adevarat superfood al marilor si oceanelor).
Ingrediente:
Migdale (crude, muiate 12-48 ore) - 1/2 castronel
Seminte de floarea soarelui (incoltite sau muiate 8 ore) - 1 castronel
Usturoi - 2 catei
Suc de lamaie - minim 1/2 lamaie (putem adauga ulterior "dupa gust")
Rosii uscate (muiate minim o ora) - 3-4 jumatati (optional)
Ceapa verde sau rosie - 1/4 castronel
Seminte de floarea soarelui (incoltite si uscate) - 1/2 castronel (just in case... daca avem nevoie sa facem ceva faina ca sa-ngrosam pate-ul; eu nu le-am folosit).  
Tulpini de telina (Apio) tocate marunt - 1/2 castronel
Ardei gras rosu tocat marunt - 1/2 castronel
Sos de soia (Tamari sau Nama Shoyu) - 1/4 castronel (sau mai mult pentru un gust mai intens)
Patrunjel tocat marunt - 2-3 linguri
Alge (eu am folosit Arame) macinate - 2-3 linguri
Preparare:
Amestecam toate ingredientele din prima imagine si, hai si sosul de soia din imaginea a doua si le blenduim pana ce obtinem o pasta fina. Nu uitam sa punem indredientele lichide la baza si sa adaugam apa pana amestecatura noastra devine cremoasa.
Rasturnam pate-un intr-un castron, adaugam restul ingredientelor (telina, ardei, patrunjel, alge), amestecam si gata!
Daca-i dam ragaz sa stationeze in frigider pret de 2 ore se intareste, gusturile de intrepatrund, numa' vesti bune.
Servire:
Il putem pune "mot" la salate verzi;
Il putem intinde pe crackers;
Il putem impunge cu bucati de legume;
... You name it!

10 comentarii:

  1. Foarte interesant pateul de alge.

    Eu am aruncat de cateva ori alge caci in final se expirau, si nu mai ajungeam sa le folosesc.

    Felicitari pentru inspiratia de a scrie, curge de la sine.Bravo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici mie nu-mi plac; doar nori merge din cand in cand; poti sa le macini si sa le pui in smoothie sau sa inghiti "pudra de alge" cu putina apa. Da-s rele tare!

    RăspundețiȘtergere
  3. de unde ai gasit sos de soia raw(tamari/nama shoyu)? am facut ciuperci marinate,dar cu sos de soia dasta normal si dupa aia am aflat ca doar astea 2 sunt raw. :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, Rossana!
    Tamari si/sau nama shoyu obisnuiam sa comand de la armoniecunatura.ro; apoi, am descoperit ca la Gima au un stand bio unde au Tamari. Ii bun.
    Love!

    RăspundețiȘtergere
  5. sar'na.si fulgi de drojdie? gasesc pe undeva , ne-online?am intrebat la plafar la mine si nu au.
    kisses

    RăspundețiȘtergere
  6. Hei!
    Cu placere!
    Nu stiu unde se pot comanda on-line; daca aflu iti scriu. Bine?
    Love!

    RăspundețiȘtergere
  7. eu ziceam unde sa ma duc sa cumpar,nu online ca trebuie sa fac comanda mai mare si momentan vreau doar fulgii.
    p.s:am facut ciulama de ciuperci si a iesit geniala.toata familia a fost incantata :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Hei!
    Pai, poti sa cumperi de la plafarul de vis-a-vis de biserica armeneasca; ayurveda ii zice; de-aici cumpar eu :-)

    RăspundețiȘtergere
  9. As vrea sa incerc si eu acest pateu, insa nu am voie soia cu pot inlocui sosul de soia??? Merci mult pentru retete:) Pup
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  10. De mult nu am mai vazut un blog atat de bogat in informatii utile.Nu sunt vegetariana,dar mananc multe legume si prepar multe retete vegetariene.
    Bravo!S-o tineti tot asa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails