vineri, ianuarie 15, 2010

Guacamole

Avocado... minune de fruct. Bun in salate, bun in mastile pentru fata, bun in crema de ciocolata, bun ca dressing pentru salata, bun ca maioneza si bun strivit. Strivit, adica guacamole. Guacamole, la randul sau, e bun cu cubulete de rosii incorporate, cu cubulete de ceapa, cu cubulete de avocado. Mie, cel mai mult, imi place simplu, cu gust relativ pregnant de usturoi si de piper. 
O singura conditie trebuie indeplinita pentru un guacamole gustos: avocado trebuie sa fie bine copt. Stim ca e bine copt atunci cand e moale la palpat. Altfel, il lasam sa se coaca la temperatura camerei. Ehei, cati n-am asteptat o saptamana, pipaind insistent dimineata si seara. De-odata de fructul e copt, guacamole e gata in 5 minute. Literalmente!
Ingrediente:
Avocado copt - 1 bucata
Ulei de masline - 2-3 linguri
Zeama de lamaie (1/2 - 1 lamaie, dupa gust)
Usturoi* pisat - 1-3 catei (dupa gust)
Sare - dupa gust
Piper alb macinat - dupa gust
Preparare:
Intr-un castronel, strivim usturoiul si-l pisam cu pistilul pana ce devine pasta. Curatam avocado si-l adaugam in castronel; pistilul loveste din nou pana ce transforma totul intr-o pasta. Adaugam restul ingredientelor, degustand pretentios. Gata! 
Noi l-am mancat cu painici si cu bruschete. A fost bun! Bun e si cu crackers
* Putem manca usturoi in cantitati industriale fara a avea respiratie usturoiata. Cum? Mijlocul cel verde al usturoiului, este nedigerabil de catre stomacul uman; de-asta ramane in stomac si de-asta apare respiratia usturoiata; daca indepartam mijlocul usturoiului, indepartam si respiratia si, prin urmare, nu mai indepartam oamenii.

6 comentarii:

  1. chiar asa-i cu usturoiul? uau! serios? incerc de-ndata! .. n-are si ceapa vre-un spill d-asta? ca atunci m-am scos! (miha here)

    RăspundețiȘtergere
  2. eu pun pudra de chimen, in loc de usturoi sau ceapa, si mai adaug rosii (cubulete). este o reteta care mie imi place foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hei, Anonim!
    Eiiiiiiiiii, tot chimenu-i cel mai bun usturoi, asa? :-))); da tu, guacamole ii bun in toate combinatiile pamantului iar chimenul...
    Multamim de reteta!
    Cu bucurie, bunastare, chimen,
    Una :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmmmmmmmm, azi am facut reteta asta. A iesit bestial !!!! Nu ne mai putem satura !!! :) e excelent ! (Eu am mai incercat retete de guacamole, dar ieseau putin amarui ... pana am descoperit ca avocado nu era destul de copt ... ). In ceea ce ma priveste cred ca avocado e copt cand e asa moale moale. Una, daca e altfel te rog sa-mi spui.

    Bucurii multe !

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu fac avocado cu ceapa, usturoi si vinete (crude)date pe razatoarea mica si scurse de zeama, apoi fac o salata de rosii cu ulei de masline si putin cimbru pe deasupra. Este deliciosa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce idee minunata! Chiar cautam idei despre cum sa folosesc vinetele crude. Multumesc

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails