vineri, ianuarie 08, 2010

Salata de cruditati a la Matei

Mare bataie de cap fiu-miu asta! Deh, asa l-am crescut, asa il am :-). Numic nu poti sa-i vinzi daca n-ai argumentele corecte sau daca nu e fun sau daca nu e despre el. M-am ratoit eu de cateva ori: "mananca, ma, salata!". S-a uitat la mine intrebatoro-ironic si m-a-ntrebat netulburat: "de cand mananci asa, esti putin mai nervoasa?" Capac! M-a-nchis! Am schimbat strategia: am inceput sa ma folosesc marsav de hobby-urile lui: sa-i povestesc de muschi, skate, baschet... "Crezi ca Jordan era raw vegan?" Nu. Nu credeam...
A inceput intr-o luminata dupa-amiaza de weekend cu-un tort de mere... Matei a curatat merele, a adaugat mirodeniile degustand doct (a vazut Ratatouille, thank god!), a presat blatul si, surpriza, a mancat cu placere. Portie dubla. "Al meu esti", am suras eu in barba schimband, casual, impresii savante despre cum gusta tortul, cu Matei. Stiam ca l-am dovedit!
Asa a inceput Matei sa manance mai multe legume si fructe. Astazi, se poate da mare cu salata inventie proprie, absolut delicioasa.

Salata de cruditati a la Matei
Ingrediente:
1 morcov
1 mar
1 bucata telina
1 bucata albitura
o mana de varza chinezeasca
1/2 Ceapa rosie (medie)
1/2 legatura marar
1/2 legatura patrunjel
Sare, ulei si otet de mere
Lamaie si masline pentru decor :-)
Preparare:
Toate se dau pe razatoare, respectiv toaca cat de marunt. Se amesteca si se condimenteaza meticulos pana la obtinerea gustului perfect.
Se decoreaza creativ :-)
Se prezinta entuziast si apetisant:
Noi ne-am bucurat s-o amestecam cu:
Pasta de mustar a Oanei
Oana zice c-a facut-o asa: un castronel de bobite de mustar se pune la muiat peste noapte; il clatim si ii schimbam apa cat de des putem.
Punem mustarul in blender cu putina apa, putina sare si putina miere (sau alt indulcitor) si amestecam totul pana obrinem pasta cea fina.
E foarte bun. Atentie, arde! E foarte iute... iuteala specifica, se pare, mustarului.
Am transformat-o pe aceasta in
Maioneza de mustar
1-2 linguri de pasta de mustar
1-2 linguri apa acidulata
1-2 linguri zeama de lamaie (sau otet de mere)
ulei (cat cuprinde:-)
Matei toarna ulei, eu amesc ametitor de repede; eu picur ulei, Matei amesteca de zor... desigur in directia cealalata... nu s-a legat fantastic dar a gustat minunat.
Tout le monde peut cuisiner! Bon apetit!

2 comentarii:

  1. Dupa ingrediente foarte buna salata.
    Sant curioasa de cina de azi.
    Salutare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multamim, Daniela. Chiar a fost buna. Si mai buna decat buna a fost intamplarea ca mi-a pregatit ALTCINEVA cina (inca imi lipseste mancatul din bucatele pregatite de altcineva, carciuma, prieteni...)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails