luni, ianuarie 04, 2010

Lapte cu cacao vegetarian, vegan si raw vegan incaltea

 Parca v-aud: "pai avem voie lapte? Lapte de soia o fi?" Nu nu e lapte de soia; necazu' cu ast fel de mancare e ca nu poti cumpara nimic din "comert". Nu inca. Nu inca in Romania. 
Laptele de soia e pasteurizat. Pasteurizarea distruge si mama lor de vitamine ca sa nu mai aducem in discutie enzimele. No! Non-necazu' e ca-nveti ce nici cu gandu' nu gandeai, ca sti ce contine corpul tau, ca arati trasnet, te simti fantastic, vorbesti din carti, mergi pe apa... (da, da, exagerez putin. Numai putin).

Laptele nostru este lapte de migdale. Proaspat muls. Si contine:
Ingrediente:
Migdale muiate (12-48 ore) - 3/4 castronel / 150g (in stare uscata)
Curmale* - 1/2 castronel (15-20 curmale, dupa gust :-) muiate o ora 9sau mai mult)
Cacao - 1/2 castronel (2 linguri cu varf)
Vanilie (extract 1/2 lingurita sau 1/4 betisor)
Sare - un praf
Scortisoara - un praf (optional)
Nucsoara - un praf (optional)
Graul este doar decor!
Blender
Nota *: Folosim curmale in aceasta reteta de lapte pentru ca planuim un lapte cu cacao si, prin urmare culoarea maronie nu ne deranjeaza. Pentru lapte simplu folosim doar 2-3 curmale si atunci laptele iese de un alb imaculat. Daca vrem sa facem un lapte alb si foarte dulce, vom folosi miere.
Preparare:
Migdalele impreuna cu curmalele si cu apa in care-au dormitat curmalele se pun in blender. Se adauga, suplimantar apa pana la un litru (indicat pe cana blender-ului) si mi se mixeaza pana ce le ies ochii din cap; initial la viteza mica, de incalzire, apoi, cu toate motoarele inainte! Vreo 2 minute.
Intre timp, pregatim un castron si o punga de lapte (aceeasi cu cea de incoltit semintele, am mai vorbit despre asta aici).
Asezam punga in castron si turnam continutul bleder-ului in punga. Si-apoi, mulgem punga pana scoatem tot laptele din ea.
Razatura de migdale ce ne ramane in punga este un excelent gomaj raw!
Revenind la oile (hi, hi, hi, ironic, nu?), adica la laptele nostru:
Rasturnam laptele cel filtrat inapoi in blender (pe care l-am clatit, desigur), adaugam restul ingredientelor, pulse de cateva ori si, voila:
Daca nu il sorbecaim imediat si-i dam o tara de timp sa se aseze, va arata asa:
Adio cafea!
Cu drag!

9 comentarii:

  1. Daca nu pot sa-l beau pe tot pe loc (si sigur nu pot!), cat tine in frigider?

    aisha

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei, Aisha! Mai, mai da' tu te-ai apucat serios de treaba, asa-i? Good! Doamna, laptele acesta nu tine prea multa vreme: cate-odata mai mult cate-odata mai putin :-): 1-3 zile; n-am identificat de ce depinde; o zi tine sigur (in frigider); doua, poate; trei... pe la pranz se va separa in lapte si zer si se va acri intru-catva.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nooooo, mai am mult pana departe!!! Dar incerc cate una-doua din retetele tale sa vad daca sunt "mancabile". Am mai avut o tentativa de raw acum vreo 10 -15 ani, tocmai aparuse la noi Ernst Gunther cu "Hrana vie", dar, pe langa faptul ca majoritatea ingredientelor de pe acolo nu existau la noi, nici nu erau cine stie ce retete "savuroase". La fel mi s-a parut si cu Elena Nita-Ibrian:prea multe...petale. :)

    Am zis sa incerc si reteta de lapte, sa vedem daca merge, ca ala de soia nu pot sa-l dau pe gat neam!

    Si am vazut ca te-ai pus la punct cu afisarea paginii. Asa mai da!
    Spor si succesuri!:)

    aisha

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, Aisha! Mda, pe doamna Ibrian am tot incercat-o si eu; dincolo de admiratia pe care i-o nutresc, cred ca nu ni se potrivesc gusturile...

    !!! Laptele de soia e pasteurizat. Da-l boalei :-)))

    Da, dom'le, clientu' nostru, stapanu' nostru!

    RăspundețiȘtergere
  5. Dar daca laptele de soia este facut in casa, tot nu este indicat?

    RăspundețiȘtergere
  6. Hei, Lapte de soia!
    Si sa ma ierti ca m-ai asteptat cu raspunsu' asta pana s-a branzit bunatate de lapte :-)
    Tu... laptele de soia... facut cum? din soia cruda? caci dupa stiinta si papilele mele soia cruda are un gust... yachhhhhhhhhhhhhh
    Daca-ti faci lapte din soia cruda si incoltita, din punct de vedere raw extremist :-) it's all ok; da' de ce ai vrea sa bei o asememea beutura cand te poti rasfata cu gustul laptoso-subtil al migdaleleor?
    Love & joy & rock'n iarba!

    RăspundețiȘtergere
  7. Poate sa-mi spuna si mie cineva de ce se inmoaie nucile, migdalele, curmalele etc?

    RăspundețiȘtergere
  8. hm...dadusem peste blogu asta mai demult si imi parea otara incalcit cu tot felul de articole, acum imi pare insa cel mai tare de gen, felicitari!
    cred ca ar fi tare de efect o carte de retete raw a voastra, tiparita

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails