vineri, ianuarie 29, 2010

Ma las de fumat?!

sau...
Joia-i despre-o carte
sau...
Avatarul Unei

Zilele trecute a fost lansat de catre un forum-ist raw (mai vorbim noi, stimata Anca_14) un topic nou nout cu titlul: "Avatarul Unei". Care avatar? Acelasi pe care il folosesc si pe acest blog. Adica o poza dintr-o zi ploioasa, din vama. De ce face avatarul meu subiectul unui topic aparte pe un forum se oameni seriosi? M-a dat de gol titlul deja, nu-i asa? M-au luat la intrebari despre fumat. 
Da, sunt cel mai invederat fumator pe care-l cunosc eu. Da, nu mi-am dorit niciodata sa ma las de fumat. Da, ma enerveaza mirosul. Da, nu ma enerveaza intr-atat incat sa ma las. Da, ma imaginez uneori bunicuta cea cool: c-o droaie de nepoti in jur, povestind povesti vanatoresti cu vocea-mi baritonala, tusind din cand in cand, c-o tigara atarnata-n coltu' gurii smochinite.
Am auzit pentru prima data de aceasta carte in urma cu cativa ani. Am zambit atunci; l-am privit condescendent pe interlocutorul meu si m-am gandit: "ce mai avioane vorbeste... cum sa te lasi de fumat fiindca ai citit o carte?". De-atunci, cartea a mai fost mentionata de-o suma de prieteni. M-a lasat, constant, rece.
In urma cu o luna, m-a incercat iar: Diana s-a lasat de fumat de trei luni. Cum? A citit cartea pana pe la jumatate. M-a intrebat daca vreau si eu cartea. Da, am raspuns eu, ca sa scurtez conversatia. Ei bine, mi-a dat-o.
Acu' ma-ntreb si eu: dac-am trecut intr-o noapte de la 100% junk food la 100% raw food, pentru ca am vazut o suma de documentare, nu e totusi o sansa ca aceasta carte sa aiba o influenta?!
Se pare ca numa' ce suntem pe cale sa aflam. Eu una, ma duc sa-mi iau o tigata si ma intorc sa-mi ascult glasul gajait, cum citeste el slovele acestei carti.

Allen Carr - In sfarit, nefumator 


Cuvant introductiv - Fragment 1


Cuvant introductiv - Fragment 2


Introducere
Puteti descarca cartea aici.

24 de comentarii:

  1. Salut
    Cum impaci contradictia evidenta dintre raw food si fumat? De ce pe de o parte ai grija sa nu introduci toxine prin mancare dar le introduci prin fumat? De ce , daca sanatatea este scopul tau, nu te preocupa eliminarea celei mai mari amenintari pentru ea care este fumatul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Auleuuuuuuu... Mama, tu esti? Puteai sa ma chestionezi la telefon, da' fie, raspund:
    - contradictia fiind evidenta, n-am cum s-o impac, asa-i? (ha, ha, asta a fost intrebare capcana...)
    - suntem cu totii bucurosi pentru "pe de o partea" care-mi iese, cea raw; asa-i? Pe de o partea care nu iese, se va simti candva corp strain si va parasi victima (pe mine); sau vor pune astia mana si vor scrie o carte, vor face un film care sa ma castige. Sunt sanse, nu?
    - nu sanatatea este scopul meu, sunt mai avanoasa, fericirea este scopul meu;
    - cand voi putea elimina fumatul ramanand fericita, voi fi fericita sa elimin fumatul.
    Intre timp, crezi ca-i o idee buna lectura cartii on-line :-)?
    Gand bun,
    Andreea

    RăspundețiȘtergere
  3. Stau si ma gandesc daca am vazut vreun bolnav fericit... Nu cred. :) Da, e buna ideea lecturii. Dar ai grija cu sunetul, are un parazit insotitor sau mai multi. Comprimi partea audio prea tare? Da-i un bitrate mai mare, minim 128 kbps. La un clip video tot partea audio e no. 1, calitatea video vine dupa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eiiiiiii, daca-as intelege eu cu luminile si sunetul... Numa' ce-am invatat the basics astfel incat sa pot emite. Pentru fineturi sunt deschisa parteneriatelor :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai nici eu nu sunt vreun mester, dar ce softuri folosesti, microfonul e cel incorporat la laptop sau separat?

    RăspundețiȘtergere
  6. Urmezi dieta raw pentru a fii sanatoasa, cel putin asta deduc din acest blog. Sau cauti fericirea in mancare?
    Cum poti fii fericita cand rationalizezi ceva ce iti face rau in loc sa il infrunti? Sa il elimini?

    RăspundețiȘtergere
  7. Hei, Anonim!
    Nu, nu urmez nici o dieta. Mananc raw pentru ca, acum, n-as putea manca altfel. Nu, nu caut fericirea in niciun lucru (sau persoana) din exteriorul meu; fericirea e, mereu, pe dinauntru.
    In aceasta ordine de idei, a rationaliza, infrunta, elimina, sau orice altceva cu orisice din exterioru-ti, nu te va face nici mai fericit si nici mai putin fericit. Infruntarile si eliminarile le las pentru luptatorii sau killer-ii profesionisti :-)

    RăspundețiȘtergere
  8. cunosc fumatori care nu s-au lasat dupa ce au citit-o. :P
    o sa le lasi tu candva.. cand vei avea motive suficiente.
    eu nu vad situatia ca pe o contradictie pt ca nu esti ceva (in cazul nostru raw) ca sa te incadrezi intr-un etalon ("secta raw-istilor"). ne dezvoltam in etape fiecare in ritmul lui. esti ceea ce esti pt ca asa simti in acel moment. fiecare decizie te priveste si nu ar trebui sa dai socoteala decat tie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Hei, Vali! C. Mda, zice si nenea Carr ca se exista 5% care nu se lasa dupa lectura. Si la cat ma stiu de atipica... 'om vedea. Restul mesajului tau pare a fi adresat prietenului Anonim, si, prin urmare, ii las spatiu de antena :-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Hei Andreea! Nu am fumat niciodata, asa ca nu stiu cum e sa renunti, dar imi inchipui ca este foarte greu. Ce pot sa spun este ca si eu cred, ca si Vali, ca te vei lasa candva, cand vei simti ca a sosit momentul. In rest nu cred ca trebuie sa dai socoteala nimanui pentru ca mananci raw si fumezi. Dupa parerea mea trebuie sa ai grija sa nu fumezi in preajma lui Matei, dar banuiesc ca ai grija ca el sa nu fie fumator pasiv.

    RăspundețiȘtergere
  11. Hei, Madeleine! Foarte dragut din parte-ti ca te-ai gandit sa ma incurajezi. Iti foarte multumesc :-)!

    RăspundețiȘtergere
  12. Da! Da! Da! Este o idee foarte buna lectura cartii on-line! Citesti atat de frumos, muzica este superba iar imaginile pot fi convingatoare (pentru cei 95%)! Ti-am mai lasat un comentariu cu prima mea experienta in a te asculta! In rest, consider o ingerinta din partea unuia sau altuia imixtiunea in stilul de viata al unei persoane pe care nu o are sub tutela. Si, da-mi voie sa te citez, "Gand bun!"
    Carmen

    RăspundețiȘtergere
  13. Hei, Carmen!
    Multamim! Am primit gangul 'al bun in plin :-). N-am primit comentariul tau cel vechi. Mai lasa-mi unul :-); si-nca unul...
    Gand bun!

    RăspundețiȘtergere
  14. In urma cu ceva timp am inceput si eu sa ma interesez despre posibilitatea de a renunta la fumat cu ajutorul tigarilor electronice. Dupa mai multe nopti petrecute pe forumuri am aflat ca cele mai bune modele sunt DSE901 si 801. Si din acestea doar modelele facute de inventator (Sailebao Tehnology) sunt cele mai fiabile. Eu am cumparat DSE-901 de pe http://www.vapori.ro – si am reusit sa ma las instantaneu de fumat dupa 14 ani. Desi am fost sceptic initial - tigara electronica chiar te poate ajuta sa te lasi de fumat sau sa adopti o alternativa mai sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
  15. Hei, tigara electronica :-))))))
    Multamim de mesaj. Trag nadejde, insa, sa ma las fericita si mandra de ast obicei. Nu sa ma chinui sa-nceapa sa-mi placa alta... dependenta in devenire.
    Ma bucur, insa, ca a functionat pentru tine.
    Aer!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ceva impartasiri de experienta de la fosti "fumaciosi"/actuali "doar" crudivori. Eu nu fumez, dar mi-au placut (o citesc de mult pe tipa):
    http://www.choosingraw.com/the-quitiversary-a-very-candid-post/
    http://www.choosingraw.com/
    Poate iti e de folos lecturarea. Enjoy!

    RăspundețiȘtergere
  17. mi-as dori sa ma pot lasa de fumat,dar am impresia ca singura nu pot.pe vremea cand aveam un prieten de altfel si el fumator,am decis amandoi sa ne lasa de fumat,cat timp am stat impreuna eu nu am mai fumat,era extraordinar.incepusem sa fac lucruri care nu le puteam face cand fumam,exemplu sa alerg!!am reusit cu el pentru ca e o persoana foarte pozitiva si dinamica,a reusit sa ma convinga ca NOI PUTEM SA LASAM TIGARA!!!!Ne-am despartit pe 29 ianuarie iar primul lucru pe care l-am fatut e sa incep din nou sa fumez si sa ma inchid in durerea mea.sper ca intr-o zi sa-mi recapat forta de-a mma lasa din nou de fumat,vreau doar sa fiu fericita fara tigari,vreau o viata sanatoasa!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Hei, Gabriela!
    Citesc, duoamna, citesc cu placere... Hi, hi, hi, zici ca nu-s singura paradoaxa, 'ai? Mai ii cineva raw-fumacios (ma rog, a fost)? Hi, hi, hi!
    Nice!
    Plecaciune!

    RăspundețiȘtergere
  19. Hei, Anonim!
    Tuuuuu, suna de ca si cum fumatul e pe ca coada listei tale to do... Sigur duoamna ca solutiile nu sunt la ceilalti... sigur ca ii (mult) mai bine sa le gasim si practicam singuri.
    Da-i bice cu lectura blogului. Si mai ales nu rata the secret, what the bleep do we know... de-astea!
    Las ca fumatu' ne trece el singurel cand ii gata :-)
    Love in raw.z!

    RăspundețiȘtergere
  20. buna!sunt mariana!merge! chiar merge! am reusit cu ajutorul acestei carti sa renunt la fumat,dupa 25 ani...ajunsesem la 1 pachet pe azi! deci,se poate! am renuntat la fumat pe data de 5 august 2010.incercati!

    RăspundețiȘtergere
  21. Hei, Mariana!
    Duomna, ne scoatem palaria! Felicitatiuni!
    Love & August!
    Una :-)

    RăspundețiȘtergere
  22. Nu stiu altii cum sunt... dar eu m am lasat de fumat de 3 ori si de 3 ori m am reapucat.
    Am citit carti multe si degeaba, nimic nu m a motivat.
    M am lasat ca asa mi s a nazarit intr o zi, nu ptr ca imi afecta sanatatea si m am reapucat de fiecare data dupa un anisor cand am simtit ca o iau razna de pofta sa pufai o tigara.
    Eu cred ca suma viicilor ramane constanta. Te lasi de fumat dar tre sa ti gasesti alta placere, ca doar na, nu putem sa murim de sanatate, nu i asa?

    Mai in gluma, mai in serios, nu zic ca e imposibil,eu apreciez oamenii care au incercat, si cu atat mai mult pe cei care au reusit.

    Si ma rog ca intr o zi sa ma trezesc asa senina, fara pofta aia nebuna de tigari.

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna Andreea,
    Eu m-am lasat de fumat acum aproape 2 ani cand am ramas insarcinata. Nu jur sus si tare ca n-o sa mai fumez niciodata dar ,deocamdata, merge asa. Poate ca de fapt un motiv adevarat iti lipseste. Eu am fumat 21 de ani cate cel putin un pachet pe zi. Pentru cand o sa te hotarasti...SUCCES!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Extraordinar......iti dai seama o" sectanta" raw fumeaza.......eu sunt o raw fumatoare inraita.....ei si?Imi place sa fumez mai ales dimineata la cafeaua mea fara de care nu vreau sa traiesc.Da sunt raw food-ista inraita si fumatoare, insa sunt fericita.Ma doare in cot de ce spun alti......asta sunt pentru ca asa se simte trupul si sufletul meu fericit.Na!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails