vineri, aprilie 02, 2010

Slabitul loveste din nou


sau...
Cum se face ca nu slabesc desi mananc crud/raw?!?!
[de Mihaela Cristian]

Povestea despre slabitul raw a debutat in urma cu aproximativ o luna. Pe langa Una, care a slabit peste 25 kilograme si care ii martor aici de fata sa ne arate si cat de frumos a slabit, prezentam acolo alte cateva cazuri de mare slabire raw, selectate dintr-o panoplie imensa de musterii. Un astfel de musteriu celebru este Angela Sokes.

Sa va spun doua vorbe: nascuta si crescuta in Anglia, de curand mutata peste ocean, Angela este unul dintre promoterii ai alimentatiei crude. Povestea ei este una destul de spectaculoasa: cu 7-8 ani in urma, pe cand avea ea cam 23 de anisori, avea tot ea cam 80 de kilograme in PLUS. A ales calea cea raw si iata ce frumusete a iesit la iveala, ca dupa interventia unei dalte:
In zilele noastre, Angela isi deapana povestea pe un blog.

De ce povestim acum despre ea? Pentru ca tocmai a postat zilele acestea un articol care m-am gandit ca ar fi util pentru cei care pe langa toate beneficiile vietii raw isi doresc sa se bucure si de o silueta mai zvelta. Credeti-ne, Angela  STIE cum e cu slabitul: a scapat de 80 de kilograme si duse au fost!
Iata cateva idei culese din articolul ei:

Maaaarea majoritate a celor care incep sa manance crud sau preponderent crud experimenteaza o scadere in greutate rapida si evidenta; sunt, totusi, unii (Rossana ne-a scris despre asta si tragem nadejde ca gaseste ceva raspunsuri) care intampina dificultati in aceasta privinta. Iata niste aspecte care le-ar putea fi de folos celor din a doua categorie:

Pentru ca tot ii place romanului sa intrebe in stanga si-n dreapta: “Dar cu glanda cum stai!?!”… Este si indeamnul Angelei sa verificam daca, intr-adevar, glanda tiroida functioneaza bine. Sa stim si noi daca dam sau nu vina pe “glanda” pe buna dreptate, ‘au ba.

In cazul in care nu mananci 100% alimente crude, care sunt exceptiile? E posibil ca unele alimente gatite, chiar daca sunt consumate in cantitati mici sa fie suficient de toxice, incat sa nu-i permita organsmului sa inceapa procesul de detoxifiere. Sub eticheta “toxic” se afla in primul rand fainoasele prelucrate termic (paine, paste, produse de patiserie) si zaharul alb.

O cina prea copioasa poate sa fie o alta pricina. Incearca sa pastrezi masa cea mai consistenta pentru ora pranzului.

Pentru o digestie linstita evita combinatiile bomba. In linii mari, regula combinarii alimentelor spune sa nu consumam la aceeasi masa alimente din grupe diferite, deoarece acestea necesita timpi diferiti de digestie si pot contribui la evenimente mai putin placute: balonari, indigestie. Pentru inceput incercati sa tineti minte doar atat: nu mancati fructele dulci impreuna cu grasimi sau fainoase. Informatii despe cum se combina corect diversele grupe sunt de gasit pe net si prin carti din belsug. In plus, barometrul suprem e in fiecare din noi: nu ti-a picat bine o masa ? Ia vezi daca nu s-a strecurat o mica “bomba” pe acolo :-)

“Ne miscam si noi mai cu talent Gogule?”… Ehhhh, nici nu ne trebuie prea mult talent :-). O viata prea sedentara nu face bine nici la silueta nici, la psihic. Stim asta prea bine! Nu insistam pe acest aspect, dar daca te simti cu musca pe caciula poate vei alege treptele in locul scarilor rulante, data viitoare :-).

Daca tranzitul intestinal nu ti s-a reglat inca, adica daca nu mergi la toaleta macar o data pe zi, e posibil sa fie si asta o cauza a stagnarii in greutate. Cu timpul, sigur se va regla de la sine ; dar pana atunci, poti sa-l ajuti putin sau mai mult.

Apoi, mananci verdeturi? Si cand zic “verdeturi” ma refer la tot ce-i frunza verde, adica patrunjel, spanac, urzici, frunze de ridiche, de morcovi, stevie, etc... verzituri d-astea de le facem noi green smoothie. Un nectar verde pe zi (facut dupa regulile deja binecunoscute) si OM te-ai facut! E bun la tot ce-ti trece prin cap: are toti nutrientii si fibrele de care ai nevoie, alcalinizeaza corpul, te vindeca de toate boalele pamantului; si-apoi, dupa o vreme iti va gusta e delicios ; il vei gasi satios si foarte, foarte usor de preparat!

Angela e experta si in detectarea blocajelor emotionale care pot sta in calea fericirii. Putem avea dieta ideala din toate puctele de vedere, dar daca gandurile si sentimentele noastre nu au acelasi target e posibil sa ne punem noi singuri piedica.

Ia vezi daca urmatoarele declaratii iti dau de gandit, e posibil ca problema majora sa o gasesti astfel in mintea ta si nu in farfurie:

- Ce “castig” daca nu slabesc?
- Imi e frica sa fiu mai slab/sanatos/exuberant?
- Pot sa identific unele blocaje emotionale din trecut sau prezent care ma impiedica sa ajung la silueta dorita?
- Sunt cu adevarat FERICIT alegand sa mananc doar hrana vie, sau este un efort mult prea mare care imi aduce multe frustrari?
-  Mananc prea MULT? Si daca da, care este adevaratul motiv?
- Car dupa mine un bagaj emotional impovarator (gelozie, resentimente, ura, amaraciune, tristete) ? Si daca da, ce anume ma opreste sa ma eliberez de ele?

Te-ai regasit in vreunul din punctele de mai sus? Cool! Esti pe dumul cel bun! Dupa cum zice orice terapeut: o problema identificata corect e pe jumatate rezolvata. Avem pentru tine niste ceva sugestii: ai auzit de Tapping, EFT (Emotional Freedom Techique), tehnica PSYCH-K sau terapia prin afirmatii? Sa stii sa fac minuni. :-) Pe bune! Te ajuta sa te “reprogramezi” la nivel emotional. Sa dai drumul gandurilor negative si sa le imbratisezi pe cele care iti servesc cu adevarat in devenirea a ceea ce stii ca esti cu adevarat. Noi suntem cu totii spirite perfecte, dar captive uneori in trupuri care nu oglindesc de deplin acest fapt. Iar daca tehinicle mai sus mentioane iti suna a povesti SF si nici macar nu sti de unde sa incepi, ti-am rezervat cu drag un loc pe canapeluta noastra si promitem ca te-om ajuta cum stim noi mai bine.

Cu drag!

16 comentarii:

  1. Intr-o zi de Paste,fierste ca am citit acest articol cu...bucurie !!!
    Sarbatori fericite si masa..."cumpatata"!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei, Gospo!
    :-)))
    Mda, eu sunt norocoasa... peste mine sarbatorile trac mereu lasandu-ma cu 1-2 kg mai usoara :-).
    Asta pentru ca sunt singura din familie care, dupa masa "festiva" are energie si chef sa se joace cu copiii pret de cateva ore :-).
    Paste fericit!
    Love!

    RăspundețiȘtergere
  3. Da' spune-ne cum ai facut, ca mie cel mai greu imi pare sa fac fata situatiei si faptului ca eu mananc altceva si toata lumea ma intreaba de ce si-mi spune ca "hai totusi, gusta numai putin din asta, ca n-o fi foc!" sau "draga, dar nu e in regula sa nu manaci deloc carne, proteine. Pai tu nu te uiti la tine, ce slaba esti? Mai manaci si in felul asta, o sa te anemiezi de tot!".
    CUM FACI??? Ca sa nu merg de sarbatori la ai mei nu se poate. Mersul asta inseamna la mine vacante de 2-3 zile, ca ai mei sunt in provincie.

    aisha

    RăspundețiȘtergere
  4. Aisha draga, subscriu si eu la dilema ta! Recunosc, as putea chiar sa admit ca asta-i cea mai mare “belea” in viata cea noua si raw. Abordarile in situatii de genul acesta pot fi diferite, in functie de personalitatea ta ori de anturaj. Iti recomand sa citesti cateva sugestii(mai mult sau mai putin agresive :-D) ale altor “sectanti” care s-au luat la vorba pe forum.. si sa alegi varianta potrivita tie.

    http://romaniaraw.freeforums.org/salut-t405.html

    Mai merge si cu: “Mi-a zis doctorul ca-s alergica la carne/lapte/branza/oua/mancare gatita/(sau orice altceva nu-ti place sau nu vrei sa papi)”.
    Daca vrei, iti gasim noi si un doctor care sa-ti zica verde-n fata toate astea; iti da si in scris.. ca sa ramai cu constiinta linistita ca nu le-ai dat o gogonata.
    In fapt, adevarul chiar asta e: suntem cu totii alergici la tot ce ne omoara/imbolnaveste, nu-i asa? Fie ca ne omoara mai rapid sau mai lent!

    Lovz! si sa ne spui ce varianta a prins cel mai bine :-D

    RăspundețiȘtergere
  5. La varianta cu alergia m-am gandit si eu. :) Si chiar sunt alergica, dar nu la carne, branza, oua. :)))

    aisha

    RăspundețiȘtergere
  6. azi e prima mea zi raw.sotul mi-a plecat,am ramas doar cu copiii..sper sa reusesc ca am o stare tare ciudata.Asa un sentiment de confuzie...nu stiu cat e de bine,daca e cel mai bine asa,cel mai sanatos pentru organism....Pana sa incep eram tare convinsa ca asta e drumul bun(cel mai bun)...acum sunt tare ciudata!sa nu mai vb de foame.Pana acum am mancat o salata de varza cu ulei de masline,miere si otet,un avocado amestecat cu cacao si miere,un mar,un morcov,cateva seminte de floarea soarelui si vreo 10 stafide.Dar as manca acum un porc!!!!Ce sa ma fac?M-am uitat pe forum ce mancati voi zilnic si cred ca eu am mancat deja ptr o saptamana si sunt inca lihnita...AJJJJUTOOOR

    silvia

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Silvia.. esti cu siguranta pe drumul cel bun! sunt sigura ca intuitia iti striga asta cu voce tare! ceea ce simti tu acum este doar mintea care se simte in pericol ca va fi detronata.
    Exact asa am patit si eu in primele zile cand am zis «Gata! de azi numai crud !». Ei, si atunci sa vezi cum au iesit la suprafata o gramada de (false) pofte si senzatii de foame; pt ca a intrat creierul in starea de panica : «adica nu voi mai manca paine niciodata, nici cartofi copti care-mi plac atat de mult, nici salata de vinete?!? Panica!! Ce ne facem?!?!? » Aveam impresia ca nu ma satur cu nimic, oricat de mult as fi mancat. Si nu e ciudat ca in trecut aveam zile in care mancam muuuuult mai putin decat acum si totusi nu se punea problema ca n-am mancat suficient si nici pe departe n-am simit aceasta foame ancestrala?!? Ei vezi? e creierul nostru care a intrat in panica! doar atat :-D dar stai linitita ca-i venim noi de hac :-D

    Majoritatea oamenilor trec prin faza asta (fie ca recunosc, fie ca nu). In acest punct exista mai multe optiuni, si fiecare e liber sa aleaga ce i se potriveste:

    Unii pot sa transceada aceste senzatii, ignorandu-le sau gasindu-le o justificare valabila ; si trec peste aceste zile de inceput fara mari dificultati, intrand repede intr-o noua rutina. In categoria aceasta intra si eroina noasta Andreea UnaCuLuna, care s-a facut 100% raw de pe-o zi pe alta!!

    Altii, mai slabi de inger, (cazul meu aici :-D) recurg la tot felul de smecherii pentru a fenta mintea cea panicata. Iata ce am facut eu :
    mi-am acordat o perioada de gratie de 30 de zile, in care am zis clar ca nu trebuie sa iau nici o decizie (creierul a stat dara linistit, nu s-a simtit in pericol) tot ce voi face in aceasta perioada va fi sa experimentez. Experimentez o dieta cat mai cruda, nimic restrictiv! am sa incerc sa mananc doar crud o luna de zile si abia la final voi hotari daca merg mai departe sau nu. Daca voi simti o pofta apriga de ceva « interzis », nu-i nici o problema, voi manca acel lucru dar voi fi totusi atenta daca intr-adevar imi aduce bucuria si satisfactia asteptata. Te vei surprinde de multe ori gandind : « Hmm, parca totusi o ciulama cruda de ciuperci ar fi fost mai savuroasa decat aceasta tocanita de cartofi».
    Foarte IMPORTANT : sa nu te simti vinovata de alegerile facute ! chiar daca ai mancat ceva «interzis» sa nu te incarci cu resentimente, bucura-te in schimb ca ai constientizat ca acea «tocanita» nu era chiar ceea ce aveai nevoie, si data viitoare fi sigura ca vei alege ciulamaua cruda de ciuperci :-D

    Va trece dar o luna de zile in care vei avea zile in care vei descoperii ca n-a fost deloc greu sa mananci 100% crud, in alte zile vei mai calca in strachini, dar la finalul acestor 30 de zile mintea ta va fi mult mai relaxata si o decizie de genul: «Gata! de azi sunt RAW 100%» nu va mai declansa aceste stari panicoase. Dupa o luna de zile poti aborda alta tactica daca simti ca nu esti gata sa faci marele pas.

    Poti alege o zi din saptamana in care sa consumi alimentele “interzise » la care ai tanjit pe parcursul saptamani. Noteaza pe o lista poftele care te surpind, si consuma-le in ziua cu «dezlegare » :-D Garantez ca destul de repede lista va fi din ce in ce mai scurta, si va disparea cu desavarsire mai repede decat te astepti.

    Dar regula numarul UNU : Take it easy!! Ia-o-ncet si bucura-te la fiecare pas pe drumul ce l-ai ales !!!
    Si tine-ne la curent cu evolutia :-D

    Muchos Lovz !

    RăspundețiȘtergere
  9. Hei, Aisha!

    Ce bine e asa, cu doua moase! :-)) Eu si Miha avem istorii diferite si, iata, "sugestii" diferite... cool!

    Draga mia Aisha, ce patesti tu cu mancarea, patesc eu (inca) cu fumatul... bag sama ca non-fumatul nu mi-a cazut in suflet la fel de rasunator pe cat m-a traznit raw-ul; si-atunci sunt atacabila si influentabila de parerile celorlalti.

    Hai sa-ti zic ce-am hotarat eu sa fac in privinta fumatului: am hotarat sa citesc mai mult despre asta, sa vaz mai multe filme, sa intru pe forumuri; nu m-am lasat de fumat (am incercat si am rezistat cateva ore...) si nici nu mi-am impus sa reduc numarul de tigari.

    Mi-a fost usor sa decid ce e cel mai bine sa fac: aveam experienta raw; mi-am amintit cum mi-a cazut raw-ul la lingurica :-) direct si fara drept de apel; mi-am amintit certitudinea profunda ca asta imi doresc sa fac. Negresit! Nu mi-am zis atunci ca e pentru toata viata... nu-mi zic nici acum... dar iata ca au trecut 8 luni si-s la fel de indragostita ca-n prima zi.

    Da-ti timpul si cauta cu ardoare informatia... cu cat vezi/citesti mai mult, cu cat vezi mai multe retete, cu cat intri mai des pe forum, intr-o zi ai sa sti. Sti cum ai sa sti? Ai sa SIMTI.

    Pana atunci, bucura-te de drum. E al tau :-)

    Love!

    RăspundețiȘtergere
  10. Hei, Silvia!

    Pai bine doamna, c-o "salata de varza cu ulei de masline,miere si otet,un avocado amestecat cu cacao si miere,un mar,un morcov,cateva seminte de floarea soarelui si vreo 10 stafide" te lauzi tu? Eu, la inceput, mancam o punga de fistic pe seara! Oana, prietena mea, manca 500g de curmale, si lista poate continua...

    Sezi binisor si mananca cat de mult poti duce.

    Si... citeste si comment-ul anterior (cel adresat Aishei), va raspunde si el la intrebare.

    Pofta buna si multa de tot! :-)))

    Love!

    RăspundețiȘtergere
  11. va multumesc din suflet pentru raspunsurile prompte!citindu-va in fiecare zi primesc curaj.in dimineata asta am baut un "zmuti" patrunjel frunze+clementina+apa si am facut o branza de caju pe care numai am gustat-o inca.nu am nimic incoltit din care sa fac ceva paine dar o mananc cu legume.daca legumele si fructele nu sunt bio,fac totul degeaba?citeam pe forum ca in strainatate nu mai e nimic bio,deci trebuie sa ma mut in rom ca sa mananc bio?:)nucile noastre dupa ce le hidratez trebuie sa le dau pielita jos?ma bucur ca nu sunt singura care mananca sa de mult!deci nu e asa de grav:)

    va pup si multumesc ptr tot
    silvia
    LIEBE

    RăspundețiȘtergere
  12. “daca legumele si fructele nu sunt bio,fac totul degeaba?” Dimpotriva, daca tot nu sunt organice cu acte in regula macar hai sa nu le distrugem de tot, scotand si ultima farama de viata din ele prin prelucrare termica. S-apoi imi amintesc de un exemplu foarte fain din “Studiu China”, in care s-a observat ca intr-o alimentatie vegana (lipsita deci de tot ce inseamana proteina animala) eventualele toxine/chimicale nu sunt asimilate de organism. Mergi deci inainte .. in pas voios de raw-vegan! :-D.

    Si mai zicea un mare invatat (am uitat cine! :P) ca decat organic-dar-gatit, mai bine ne-organic-dar-CRUD!

    “nucile noastre dupa ce le hidratez trebuie sa le dau pielita jos?” Numai daca te tin nervii :-)))) n-are nimic daca se consuma cu totul. S-apoi pe voi nu va urmareste vorba bunicilor/parintilor .. “Manca tot maru ala! Ca in coaja sunt toate vitaminele!!” :-))) Acu nu stiu daca se aplica si la nuci, dar nu-mi amintesc sa fi auzit pe undeva ca se recomanda des-pielitarea lor.

    Viel Liebe!

    RăspundețiȘtergere
  13. Activitate maxima vaz ca aveti!

    Nu credeam ca o sa primesc raspunsuri din ambele parti! :))) Dar sunt binevenite si mi-e drag sa vad oameni ce-mi raspund pertinent si la obiect.

    Andreea sa stii ca asa am inceput sa fac: experimentez cate 1 reteta, 2 pe saptamana. Pana acum toate mi-au placut (pana si al meu a mancat din ele, deci sunt bune! :))

    Cu fumatul, daca te ajuta eu m-am lasat asa: intr-o zi m-am trezit, m-am uitat in oglinda si am vazut ca tenul meu se usuca si capata o tenta spre gri / maro specific fumatorilor. Si decat sa arat ca o stafida scofalcita, mi-am zis ca mai bine NU MAI FUMEZ!!! Si n-am mai pus tigara neam! Asta iti spune un om ce pipa 1 pachet / zi.
    Deci...se poate!

    aisha

    RăspundețiȘtergere
  14. cred ca la mine solutia e sa ma apuc de sport.da sa vad cand mai am timp cu trezitu de la 6 (da reusesc sa ma trezesc si sa stau 12 ore treaza fara semne de oboseala),statu in picioare prin spitale si restu de alergatura intre spitale.
    oricum energie am cu tona,in sfarsit,dar tot mananc ca un porc :)
    Digestia mi s-a reglat din primele zile.Oricum eu eram printre "fericiti" si acum e mult mai mult decat suficienta,dar tot n-am slabit deloc.
    am mai avut zile in care ziceam: "de ce nu pot sa mananc si eu aia" si momente in care ma simteam aiurea cand se uitau oamenii la mine ca li se parea ca ma chinui, dar au inceput sa scada si sa ma simt mai bine.ma enerveaza doar ca ma trezesc uneori ca ma doare gatu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Emotional Freedom Techique slabeste de nu te mai vezi, glumesc :)) dar credeti-ma chiar functioneaza. dureaza cam 10 saptamani si corpul iti ajunge la greutatea ideala organismului tau. thank's girl!

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna Una, de ceva vreme visez la o viata mai sanatoasa si mai linistita din toate punctele de vedere. Deocamdata sunt in faza de documentare si achizitii minore. includ incet alimentele crude in alimentatie. Mie mi-e foarte greu de exemplu pt ca: fiind plecata de acasa, mama mi-a trimis carne de da pe dinafara congelatorul. si in fiecare zi ma gandesc gata cu carnea, dar ce fac cu ea? Nu pot sa o arunc cand stiu cat se straduiesc ai mei sa-mi trimita una alta. M-am gandit sa o consum rar si facuta la abur sau cuptor.
    De fapt de ce m-am incumetat sa las un comment. Ai scris despre fumat si poate stii, poate nu de Allen Carr-In sfarsit nefumator. Cartea asta e extraordinara. Dupa ani de fumat mult si exagerat de mult si bagat ca turcu in timp ce citeam (radeam in sinea mea de simplitatea cartii si cum ea nu ma va convinge sa renunt la iubitele mele tigari) cand am terminat am rupt ultimele 10 tigari din pachet si am zis gata. Si gata de cateva luni, ma simt extraordinar si o recomand tuturor. Un singur adept am avut pana acum, o colega care s-a lasat si ea. In rest toti sunt sceptici, zeflemitori si in defensiva. Dar eu am sa continui sa o recomand. Are 180 de pagini, este amuzanta (am ras cu hohote de cateva ori), usurica si te captiveaza. Sper sa nu te agasez (cum am reusit cu multe din cunostintele mele :D) dar te rog incearca. Nu costa nimic si nu se va intampla nimic daca nu renunti. Ai mai adaugat o carte interesanta la cultura generala.
    Aaaaa mai mi-am amintit ceva :D eu am probleme cu glanda tiroida (hipo-uneori ma simt ca unul) si am inteles din articol ca nu prea voi slabi :(. Ce ar trebui sa consum, sa scap si de cateva kg, odata cu toxinele?
    Uuuuufff nu stiu cine va avea rabdare sa citeasca tot :)) dar faceti o treaba foarte buna aici. Felicitari
    Alexandra

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails