miercuri, martie 28, 2012

supa de nuci macadamia raw vegan si raw.z :)

Buuun, pentu ca va lingeti pe degete de bunatatea bucatelor din menu-ul de catering al raw.z, de astazi incerc sa postez retete cat mai des si mai des :)

supa din nuci macadamia cu spanac, porumb si ardei
© o supa laptoasa si aromata cu
© nuci macadamia crude si
© zeama de lamaie proaspat stoarsa si
© uleiuri si mirodenii organice, crude si cu
© spanac proaspat marinat si alte legume si verdeturi
 
reteta pentu 4 portii mari :)  

ingrediente
 
pentru zeama :)
  • nuci macadamia - 1 cana (~ 200 grame); (vestea buna cu nucile astea este ca sunt printre putinele "specii" de nuci - permisa fie-mi exprimarea - care n-au nevoie sa fie hidratate in avans)
  • ulei de porumb presat la rece - 3-4 linguri (~ 40 grame)
  • zeama de lamaie - 2-3 linguri (~ 25 grame)
  • usturoi - 2-3 catei (~ 20 grame)
  • fulgi de drojdie uscata - 1 linguita cu varf (~ 5 grame); (optional)
  • sare himalaya - 1 lingurita rasa (~ 4 grame)
  • fulgi de ceapa - 1 lingura (~ 5 grame)
  • tahini organic, crud (pasta de susan) - 1 lingura rasa (~ 12 grame)
  • pudra de usturoi - un strop :)
  • tamari sau nama shoyu - putintel (cam 1 lingura)
  • apa - 750 ml 
pentru "borbotina" :)
 
borbotina din aceasta supa poate fi absolut orice iti doresti tu... cubulete de dovlecei, bucatele de rosii (carora le scoti semintele si zeama caci altfel sunt si neplacute si-ti si coloreaza supa intr-o nuanta pe care nu ti-o doresti :), bucatele de avocado, etc, etc, etc; 
 
eu am preparat-o cu urmatoarele
  • o mana de funze de spanac
  • jumatate de cana de porumb congelat
  • jumatate de cana de mazare congelata
  • 1 ardei capia
  • 6-8 centimetri de praz :) (~ 75 grame)
  • 1-2 bete de telina apio
  • cateva frunze de busuioc proaspat
procesul tehnologic 
 
e simplu-simplu, dureaza 10-15 minute (cu tot cu spalarea si curatarea legumelor) si se intampla asa:

punem toate ingredientele pentru "zeama" in blender (incepand cu ingredientele lichide: apa, soia, lamaie, ulei) si sfarsind cu tot restul ingredientelor de-a valma :)
 
* pontul cu apa: pune la inceput numai 250 ml apa (1 cana) si blenduieste totul pana obti o crema groasa si cremoasa si adauga restul apei pe parcurs, in firicel subtire turnat cu zgarcebie prin gaurica din capacul blenderului; in felul acesta supa va fi si mai cremoasa si mai gustoasa; pontul zilei de astazi este valabil pentru toate supele si sosurile :P
 
buuun, asadar am pus ingredientele in blender (eu folosesc un vitamix care e 280 de clase SUB blendtec-ul pe care - din  pacate pentru mine l-am dat; e de mii de ori mai bun blendtec-ul decat vitamix!!! poti sa consideri fraza anterioara ca fiind pontu' cu vitamixu' versus blendtecu' :); da' pentru supa asta any blender will do); asadar: blend-blend-blend pana se face crema; apoi turnata apa pana se face supa. Gata!

separat, pentu prepararea bobotinei :) ai nevoie de un fund, un cutit si - eventual - o mandolina, ca sa ciopartesti urmatoarele astfel:
  • frunzele de spanac le faci teanc una peste alta, le rulezi si le tai fideluta subtirica (taietura asta poarta numele de taietura chiffonade :)
  • la fel procedezi cu frunzulitele de busuioc sau cu oisice alt fel de frunze pe cae vrei sa le tai frumos :)
  • porumbul si mazarea... simplu ca orice produs pre-procesat si ambalat... le dezgheti si le adaugi pur si simplu
  • prazul, telina apio si ardeiul capia le dai pe mandolina 
* pontul cu mandolina: cred ca-m folosit cel putin 10 feluri de mandoline pana acum; cea mai buna este cea ce se cheama boerner  :) - mai sti ca-i faceau o reclama penibila la tv, in urma cu vreo 8-9 ani, adica pe vremea cand mai posedam si eu televizor :); asaaaaa, pe boerner asta eu am cumparat-o de la un magazin de stampile :) trodat, cred ca le zice si-s prezenti in mai toate intersectiile :); excelenta razatoarea asta, taie minunat, e reglabila si extra-mega-rezistenta. 
 
daca n-ai mandolina nici boerner nici de alt fel, taie prazul, telina si ardeiul cat poti de fin cu cutitul 
 
* pontul cu ardeiul (fie el capia, fie gras, fie iute)
mie-mi plac foarte mult "rotocoalele" de ardei pentu ca... is frumoase :p
da' ce te faci caci, daca (virgula) cureti ardeiul asa cum m-a invatat pe mine mama mea acasa... il tai in doua si bye bye rotocoale...  sau... daca nu-i scoti semintele si-l tai sau mandolinezi rotocoale, apoi tre' sa aduni semintele si nervuile fiecareia din cele 30 de feliute subtiri pe care le obti...
intelegi problematica dilematica a ardeiului? ti se pare la fel de grava si dureroasa cum imi pare si mie? ei, bine, problem solved! :P: apuca ardeiul hotarat intre palme si freaca-l intre maini mai ceva decat ai freca...  lampa lui Aladin; apoi, apuca-l de varf si scutura-l temeinic de cateva ori; daca-ti faci urechea palnie, ai sa auzi cum se desprind semintele :)
apoi taie-l roata imprejurul cotorului (hhhhmmm, realmente erotic pontu' asta al ardeiului...:), scoate-i cotorul si scutura-l bine, palindu-l gentil de 2-3 ori de masa; ardeiul a fost de-seminat barbar si-a ramas intreg :); rotocoale, here we come!

Asaaa, intorcandu-ne la supa: mai ai de amestecat zeama cu borbotina si a le da 10 minute (macar) sa se hodineasca impreuna si sa li se intrepatrunda gusturile si texturile (bashca ca borbotina se mai fragezeste nitzel si capata gust de gatit).

Bon apetit! 

Love!

Una :-)
P.S. Regret, in urma unor defectiuni tehnice neidentificate (de la blogspot, s-o trage, gab seama... ) mi-a fost imposibil sa pun poze desi ma straduiesc de 30 minute... cand pot le adaug caci tare is frumoase :)

9 comentarii:

  1. Love mult la tine! :) Uite ca si eu rasar din fundul la care m-am dat. Ca asa sunt vremurile de acu, cu fundul in sus... :)
    Cami a lu' Ovidiu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei Cami a lu' Ovidiu a lu' Cami! :)
      Foarte bucuroasa sa te "vad", rasarita sau nerasarita cu fundu-n sus sau in jos, oricum te gasesti.
      Love!
      Una :)

      Ștergere
  2. Asta este supa de luni? Trebuie sa-ti spun ca a fost divina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei, Irena!
      Da, asta e supa de luni. Trebuie sa-ti spun ca sunt foarte de acord cu tine.
      Primavara!
      Una :)

      Ștergere
  3. papilele mele gustative striga cum pot si ele, adica cu lacrimi salivoase: Vreeeemmm si moi, asa ca voi cumpara macadamia si ....
    Multam fain pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei, Luciana!
      Salutari papilelor tale. Si spune-le ca eu cred ca daca n-ai macadamia merge si cu nuci braziliene.
      Soare!
      Una :)

      Ștergere
  4. Draga desteapto,inimoaso,genialo,te iubesc!
    Facui supa.Exact ca tine ,adica am papat o supa:desteapta,inimoasa:)),geniala!!!Pentru ca piata(padurea) e plina de leurda si de hatmatuchi,le-am folosit din plin.Bunatate!
    Mii de plecaciuni!
    Pace in inima ta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))
      Hei, Irina!
      Mai, da' ce m-am bucurat! I'm a sucker for vorbe frumoase. :P
      Baaaiiii, ce vesti bune mi-ai dat! N-am mai fost la piata de-o saptamana... habar n-aveam c-au aparut de-astea; cand trimiti barbatii la cumparaturi, deh... unde sa le dea prin inima sa se bucure: "mamaaaa, au aparut urzicile" sau sa le dea prin minte a zice: "ba' Unoooooo, vezi bai ca s-a bagat leurda!". A aparut si untisorul??? Nu-mi spune, nu-mi spune: cu ce bucurie ma duc maine la piata cu un cos mare!
      Untisor!
      Una :)

      Ștergere
  5. superrr! multumesc :) abia astept sa o prepar! si daca s-ar putea si reteta pentru supa de migdale, ar fi nemaipomenit :) cause i'm a sucker for raw soups :D
    Cristina care trecu marti pe la casa sa ridice o comanda :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails