miercuri, martie 17, 2010

Miercuri, castigam la loto?


Legea efortului minimal 
[de Teo Nicoara]

Buna dimineata! A venit primavaraaaaaaaa. Ce timp mai bun ne puteam alege sa observam cum natura, fara un dram de efort, creste iarba? Si frunze si flori? Iti imaginezi managerita semintelor de iarba in plin mamagement by objectives: "hai, hai, implicati-va! scoateti coltu' mai repede ca suntem in criza; auditu' doarme la birou caci avem raportare; vanzarea n-are pauza de pranz caci trifoiu' ne mananca din market share." Nici eu. Crezi ca natura s-a mobilizat, s-a stressat in construirea celor mai frumoase forme de relief? Nici eu...

Hai, azi, pentru o zi, sa-i dam ascultare naturii. Sa ne incredem, pentru o zi, in intelepciunea dumisale de bilioane de ani. Vrei?

Hai azi sa ascultam din nou Legea efortului minimal sau s-o lecturam, gata pentru practica, in continuare. Vrei?

LEGEA EFORTULUI MINIMAL

Acesta lege are la baza observarea modului in care natura, fara nici un pic de efort, fara griji, intr-o stare de complet abandon, creaza perfectiunea.
Legea asta are 3 componente care ne pot ajuta sa creem mai mult cu mai putin efort.

1)    Acceptarea: acceptarea faptului ca in acest moment toate lucrurile sunt asa cum trebuie sa fie. Momentul prezent este rezultatul a milioane de momente, de coincidente, de experiente si intamplari care implica intreg universul. De aceea momentul in care suntem noi este exact asa cum trebuia sa fie asa cum si universul este ceea ce este si in acest moment nu ar putea fi altceva. Ne putem dori ca lucrurile sa stea altfel in viitor dar trebuie sa acceptam ca azi sunt asa cum sunt.
 
2)    Responsabilitatea: trebuie sa constientizam ca nimeni nu este responsabil sau vinovat (nici noi insine) pentru situatia in care ne aflam. Singura responsabilitate pe care o ai este sa dai un raspuns creativ la situatia existenta. Adica sa gasesti un meaning (semnificatia) in orice situatie, sa te gandesti ce ai de invatat de aici, si sa mergi astfel catre mai bine. Ai observat poate ca daca intr-o situatie negativa incerci sa gasesti justificari/explicatii/motive de ce esti acolo, te afunzi mai mult in problema si singurul mod sa iesi din ea este sa te gandesti la solutii creative. Poti incepe cautand aspectele pozitive in orice situatie.
 
3)    Cel de-al treilea element este renuntarea la sustinerea propriilor puncte de vedere. Daca vei renunta la nevoia de a-ti apara punctul de vedere vei dobandi o stare de libertate si accesul la un rezervor imens de energie pe care o risipeai inainte in incercarea de a-i convinge pe altii.

APLICAREA PRACTICA A LEGII EFORTULUI MINIMAL
:

A)    Astazi voi accepta pe toti oamenii, situatiile si evenimentele care se vor petrece. Accept lucrurile asa cum sunt nu cum mi-as dori eu sa fie.
 
B)    Astazi nu voi condamna pe nimeni si nimic pentru situatia in care ma aflu (nici macar pe mine). Mai stiu ca totodata, orice situatie (chiar si negativa) este si o ocazie si ca imi pot construi un viitor mai bun daca valorific aceste ocazii.
 
C)    Azi nu doresc sa conving pe nimeni sa-mi accepte punctul de vedere. Voi ramane deschis catre toate punctele de vedere fara sa adopt vreunul.

3 comentarii:

  1. referitor la responsabilitate, eu sunt de parere ca,la un anumit nivel,fiecare suntem responsabili de situatiile in care ne aflam, nu exista "intamplare",noi suntem creatori,facem alegeri in fiecare clipa...si daca nu ne place ce am creat, putem alege din nou...totul e sa fim constienti de asta...

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei, Anonim! :-)
    Suntem perfect de acord; asa STIM :-) si noi. Pari un cunoscator al Abraham-Hicks. Sau...?
    Love & co-creation!

    RăspundețiȘtergere
  3. n-am citit Abraham-Hicks,dar am studiat multe alte scrieri si am vazut "The Secret" si alte filme, plus experienta proprie in urma careia am inceput sa caut raspunsuri (si daca le cauti-primesti)- m-au adus la acelasi adevar.
    Iti urmaresc de-o vreme blogul, si-mi place, m-ai inspirat cu mancarea raw - in fiecare dimineata beau cate un smoothie mare. Nu stiu daca am sa trec la 100% raw, pentru ca am unele dependente la care nu-mi vine sa renunt...
    Oricum, faceti o treaba grozava, ma bucur ca incepe lumea sa se trezeasca!

    Keep going! Drumul e bun!

    Patricia

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails