sâmbătă, februarie 06, 2010

Fantastice sarmalute in foi de vita

sau...
Cum ar zice englezu' wine leaves wraps
Eu am ajuns la o concluzie care-o sa zguduie insasi temelia acestei natii: "romanii nu stie, dom'le sa face sarmale". Aceste samale, cu retetar londonez, spulbera conceptul neaos se sarma. Aceste salmale britanice iti incanta cerul gurii, dintii, limba, ochii si mirosul. Sunt superbe. Cu sau fara sosul Aioli (habar n-aveam de existenta conceptului Ailoli; m-am documentat pe wikipedia :-); puteti s-o faceti si voi aici).
Ingrediente:
Pastarnac (sau conopida) - 1 castron (cup :-)
Frunze de menta - 1 legatura
Rosii deshidratate - 6-8 bucati (hidratate pentru 1-2 ore in avans)
Caju (sau, mai bine seminte de pin "pine nuts") - 1/4 castron
Ceapa verde - 3 fire
Stafide - 1/4 castron
Ulei de masline - 3-4 linguri
Lamaie (suc) - 1 lingura
Lamaie (coaja rasa) - 1 lingura
Usturoi - un catel
Garam Marsala - 1/2 lingurita
Sare - 1/2 lingurita


Preparare:
Introducem le pastarnac dans le robot de bucatarie. Il procesam cu ochii cu cepele si mana pe boton, astfel incat sa-l aducem la consistenta orezului (iar nu a pureului; bine?). Il rasturnam dans un castron si-l lasam in pace. Pentru moment.
Incarcam blenderul cu: uleiul de masline, sucul de lamaie, coaja de lamaie, sare, Garam Marsala, usturoi, caju, ceapa verde (adica toate ingredientele minus rosii, menta si stafide). Le blenduim de crema facem din ele.
Turnam sosul peste pastarnacescul orez. 
Tocam rosiile, stadidele si menta cat de marunt ne tine rabdarea si cutitul si le adaugam dans le castronoi
Ce frumos arata, nu?
Arata si mai si cand amestecam si NU miscam camera asa cum facut-am eu
Intindem frunzele de vita de vie in fata-ne si le rostogolim in sarmalute iac-asa
Le garnisim (daca vrem) si Aioli de caju si menta
Si le mancam mintenas.
Mmmmmmmm.........
Care porc? Care orez? Care ceapa prajita?
Ne-au restructurat, zau va spun, nuntile, botezurile, onomasticile si parastasele.
Sa le-ncercati musai!

11 comentarii:

  1. Esti grozava, cu retetele tale cu tot :-))). Pai in stilul asta ma fac si eu raw de nu ma vad, asa pe nesimtite !!! Si sunt sigura ca rau nu-mi va parea deloooccc. Am mai avut niste tentative si-mi doresc tare mult sa-mi reuseasca ca tare bine ma mai simt cand mananc asa, dar parca niciodata nu mi-a fost asa usor ca acum. Would you be my coach?? :-)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei, Dani! Asta-i adevarata muzica pentru urechile mele de debutant :-). Would you be my friend? :-)))

    RăspundețiȘtergere
  3. A si am uitat sa te intreb de frunze. Le-ai cumparat din piata? Le-ai spalat si le-ai folosit? Nu sunt prea atoase? Ai mancat sarmaluta cu tot cu frunza? Merci. Dani

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, Dani! Le-am cumparat de la piata obor (la orice piata unde e o tanti cu muraturi, are si frunze); tre' sa sti ca, cel mai probabil, frunzele au fost oparite... la vara ni le saramurizam noi dupa ce devastam via. Da, e bine sa le clatesti, se mai fragezesc ceea ce face impachetarea mai facila. Sunt numa bune de mancat. Foarte bune! Cu drag, Andreea

    RăspundețiȘtergere
  5. Halo Andreea!Tare de tot reteta!D-apoi,musai sa pui rosii deshidratate ca io nu stiu sa le usc.Elelalte nu-s bune?

    RăspundețiȘtergere
  6. Hei, Aris! Nu-i musai nicicum sa pui rosii uscate. Da-s foarte gustoase. Poti cumpara fulgi de rosii uscate de la plafar sau comanda online; sau, sti ce? Poti sa-nverci reteta fara; ma-ndoiesc ca e nenorocire... Sa ne zici tu cum gusta :-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Vaai, ce bune is! Tocmai le-am halit, cu fulgi cu tot! Am facut si sosul de caju si o salatoaie mare pe langa si am lins blidele cu totii. Multumim de reteta Una draga!

    RăspundețiȘtergere
  8. Hei, Teo! Bucuroasa sa "te-aud". Da, mai, si eu am spart, cu aste sarmalute invartite, cina de la sora-mea. Si-altfel aveau caracatite si curcani... Cu drag, mai Teodoca, mai :-)

    RăspundețiȘtergere
  9. Se poat combina legumele cu fructele ?Adica conopida cu stafide ?Merge ?Eu stiu ca nu e ok ,dar poate in cazul stafidelor se poate ...Aveti idee ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hei, anonim!
      nope! in principiile combinarii ideale... :) nu; fructele se amesteca bine numai cu frunze verzi si legumele... tot cu frunze verzi;
      si, daca vrei sa fi cel mai smecher si mai smecher combinator, atunci n-amesteci nimic cu nimic :); adica: acum mananci portocale; peste 1-2 ore banane, etc.
      da' in viata reala mie mi se pare ca merg bine oricum le-ai amesteca atata vreme cat sunt raw si cat esti la inceput... frumusetea atunci cand mananci raw este ca nu mai trebuie sa-ti bati capu': ce merge cu ce? cacai dupa ceva vreme de raw straight, nu prea mai poti sa le amesteci: acu' ti-e pofta de rosii, dupa o vreme de fistic, si tot asa.
      love!
      una :)

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails